Tilmeld Nyhedsbrev            Bookmark and Share

Forrygende start på Odense Sommerjazz 2011

Skrevet af Erik Lysholm
30-06-2011 12:00
Onsdag aften på Amfiscenen: Formanden for FFJ-JAZZ Niels Chr. Resting byder velkommen til et talstærkt og veloplagt publikum i alle aldre. Event'en er Ibrahim Electric. Herom senere.

Forinden havde den fremadstormende sangerinde Miriam Mandipira startet sommerjazzen på den nye scene - nu kaldet Klosterscenen - på Gråbrødre torv sammen med et hold fremragende - fortrinsvis lokale - jazzmusikere. 2 ekstranumre måtte der til for at bevare den gode stemning til det sidste. Standard-jazz-numre i uptempo, gospel, lidt afrikansk var repertoiret, og den nye scene må siges at have bestået sin prøve.

Ibrahim Electric har fået sig en stor og loyal fanskare med deres musik, som bedst kan defineres som udefinerbar. Men musikerenes overlegne beherskelse af deres instrumenter kan kun defineres om fremragende. Der var rock, jazz, tango, blues og afrikansk musik - ikke mindst fordi bandet havde medbragt 2 marokkanske musikere på hhv. slagtøj og (for os) mærkelige strengeinstrumenter. Allerede inden koncerten var der en god, positiv, forventende stemning, og bandet kunne - dels ved hjælp af indbyggede finurligheder - tryllebinde og fastholde publikum, så der måtte 3 ekstranumre til, før ballet var forbi.

PS. Tak til lydmand Jesper for et fremragende lydbillede, hvor hver enkelt bip og bonk kunne høres - på et niveau, hvor høreværn var unødvendigt.

PPS: Der uddeles ikke point for musikernes påklædning. Det skal de nok være glade for...
Og det var så kun den første af 4 dage med sommerjazz i Odense - nyt og gammelt - bredt og smalt - højt og stille.

Onsdag aften på Amfiscenen: Vor formand Niels Chr. Resting byder velkommen til et talstærkt og veloplagt publikum i alle aldre. Event'en er Ibrahim Electric. Herom senere.

Forinden havde den fremadstormende sangerinde Miriam Mandipira startet sommerjazzen på den nye scene - nu kaldet Klosterscenen - på Gråbrødre torv sammen med et hold fremragende - fortrinsvis lokale - jazzmusikere. 2 ekstranumre måtte der til for at bevare den gode stemning til det sidste. Standard-jazz-numre i uptempo, gospel, lidt afrikansk var repertoiret, og den nye scene må siges at have bestået sin prøve.

Ibrahim Electric har fået sig en stor og loyal fanskare med deres musik, som bedst kan defineres som udefinerbar. Men musikerenes overlegne beherskelse af deres instrumenter kan kun defineres om fremragende. Der var rock, jazz, tango, blues og afrikansk musik - ikk

Onsdag aften på Amfiscenen: Vor formand Niels Chr. Resting byder velkommen til et talstærkt og veloplagt publikum i alle aldre. Event'en er Ibrahim Electric. Herom senere.

 

Forinden havde den fremadstormende sangerinde Miriam Mandipira startet sommerjazzen på den nye scene - nu kaldet Klosterscenen - på Gråbrødre torv sammen med et hold fremragende - fortrinsvis lokale - jazzmusikere. 2 ekstranumre måtte der til for at bevare den gode stemning til det sidste. Standard-jazz-numre i uptempo, gospel, lidt afrikansk var repertoiret, og den nye scene må siges at have bestået sin prøve.

 

Ibrahim Electric har fået sig en stor og loyal fanskare med deres musik, som bedst kan defineres som udefinerbar. Men musikerenes overlegne beherskelse af deres instrumenter kan kun defineres om fremragende. Der var rock, jazz, tango, blues og afrikansk musik - ikke mindst fordi bandet havde medbragt 2 marokkanske musikere på hhv. slagtøj og (for os) mærkelige strengeinstrumenter. Allerede inden koncerten var der en god, positiv, forventende stemning, og bandet kunne - dels ved hjælp af indbyggede finurligheder - tryllebinde og fastholde publikum, så der måtte 3 ekstranumre til, før ballet var forbi.

PS. Tak til lydmand Jesper for et fremragende lydbillede, hvor hver enkelt bip og bonk kunne høres - på et niveau, hvor høreværn var unødvendigt.

PPS: Der uddeles ikke point for musikernes påklædning. Det skal de nok være glade for...

 

Og det var så kun den første af 4 dage med sommerjazz i Odense - nyt og gammelt - bredt og smalt - højt og stille.

Onsdag aften på Amfiscenen: Vor formand Niels Chr. Resting byder velkommen til et talstærkt og veloplagt publikum i alle aldre. Event'en er Ibrahim Electric. Herom senere.

 

Forinden havde den fremadstormende sangerinde Miriam Mandipira startet sommerjazzen på den nye scene - nu kaldet Klosterscenen - på Gråbrødre torv sammen med et hold fremragende - fortrinsvis lokale - jazzmusikere. 2 ekstranumre måtte der til for at bevare den gode stemning til det sidste. Standard-jazz-numre i uptempo, gospel, lidt afrikansk var repertoiret, og den nye scene må siges at have bestået sin prøve.

 

Ibrahim Electric har fået sig en stor og loyal fanskare med deres musik, som bedst kan defineres som udefinerbar. Men musikerenes overlegne beherskelse af deres instrumenter kan kun defineres om fremragende. Der var rock, jazz, tango, blues og afrikansk musik - ikke mindst fordi bandet havde medbragt 2 marokkanske musikere på hhv. slagtøj og (for os) mærkelige strengeinstrumenter. Allerede inden koncerten var der en god, positiv, forventende stemning, og bandet kunne - dels ved hjælp af indbyggede finurligheder - tryllebinde og fastholde publikum, så der måtte 3 ekstranumre til, før ballet var forbi.

PS. Tak til lydmand Jesper for et fremragende lydbillede, hvor hver enkelt bip og bonk kunne høres - på et niveau, hvor høreværn var unødvendigt.

PPS: Der uddeles ikke point for musikernes påklædning. Det skal de nok være glade for...

 

Og det var så kun den første af 4 dage med sommerjazz i Odense - nyt og gammelt - bredt og smalt - højt og stille.

 

e mindst fordi bandet havde medbragt 2 marokkanske musikere på hhv. slagtøj og (for os) mærkelige strengeinstrumenter. Allerede inden koncerten var der en god, positiv, forventende stemning, og bandet kunne - dels ved hjælp af indbyggede finurligheder - tryllebinde og fastholde publikum, så der måtte 3 ekstranumre til, før ballet var forbi.

PS. Tak til lydmand Jesper for et fremragende lydbillede, hvor hver enkelt bip og bonk kunne høres - på et niveau, hvor høreværn var unødvendigt.

PPS: Der uddeles ikke point for musikernes påklædning. Det skal de nok være glade for...

Og det var så kun den første af 4 dage med sommerjazz i Odense - nyt og gammelt - bredt og smalt - højt og stille.


Kategori: FFJ-JAZZ

Kommentarer

Der er ingen kommentarer til dette indlæg

Skriv en kommentar

FFJ-JAZZ | Lahnsgade 28, 5000 Odense C - Danmark